torsdag 12 november 2009

Alla nyanser grått


Go´morgon!

Klockan är 07.55 och det är torsdag.
Det är fortfarande regn men blåsten har avtagit.
Termometern visar + 2 grader


Utsikter för dagen:
Det är inte helt lätt att stiga upp till ytterligare en gråtrist dag. Just idag önskar jag att jag hade ett 9-5 arbete där jag kunde gå iväg och koncentrera mig på min arbetsuppgift och sedan komma hem till kvällsmörker, en god middag och en avkopplande kväll.

Naturen är i alla nyanser grått. Det är något med grått som inte tilltalar mig.
Jag har en del kläder i grått, men det är mest för att jag tycker att de kan vara i harmoni med svart eller vitt. Grått är en mix av dessa våra båda kontrastfärger, ytterligheter.
Är grått en färg?

Jag har en god Vän som är en otroligt skicklig akvarellmålare och heter Hasse Karlsson. Han är extremt skicklig i att använda gråskalan. Hans pingviner och isberg är underbara!
Missa inte möjligheten att se någon av hans utställningar.

Grått är åldrande......nu är håret färglöst och innehåller mycket grått....det kan man matcha och förstärka med grå kläder..hahaha!
Hyn blir gråare....
Jag riktigt hör hur eländigt jag skriver.

Nu när naturen inte har något annat än fukt och kyla att erbjuda krävs det något väldigt positivt för att förvandla allt detta fula till något vackert. För att se bortom alla kala grenverk, nervissnade växter, vatten och dyngpölar så behövs det en solglimt och en aning klar luft för
återhämtning och lust.
Det är utlovat sol på söndag, hoppas!
November är en transportsträcka som måste avverkas.

Goda Vänner är ett ljus i mörker och regn.
Vi har ett trevligt veckoslut att se fram emot och från och med nu ska jag göra mitt allra bästa för att komma ur detta jämmer och leta efter allt som kan förgylla vardagen november ut. Detta är ett löfte!
Slutgnällt!

Idag ska jag sluta upp med att tycka synd om mig själv och tvinga mig ut en runda i skogen med hundarna, innan jag tar tag i vardagen och letar undantag som ger positiv kraft.
I kväll ska jag jobba och det ser jag fram mot :)

Tillbakablick på gårdagen:
Mannen och jag hann med att avverka en hel del små, men nödvändiga inköp. Jag hade behövt många fler timmar i Staden.
Det var väldigt skönt att lämna Österlen.
Gårdagen var bra.

1 kommentar:

ejsa sa...

Jag har inte upplevt att du tyckt synd om dej själv... Inte heller klagat, alla får ju har sina åsikter. Men vi tolkar kanske vad andra skriver på olika sätt.... Det är alltid lika stor glädje att läsa dina rader här på din blogg.
Kram