fredag 6 november 2009

SPAM


Go´morgon!




Klockan är 07.01 och det är fredag.
Det är blött, kallt och hemskt utomhus.
Termometern visar + 06 grader.


Hjälp!!!
Jag har blivit kapad!!!!
Någon idiotisk spammare har tagit sig in i min kära Mac via hotmail och burit sig åt. Mängder med mail på spanska har levererats till en massa adresser från min kontaktlista.
Vad jag förstår så lyckas spammaren genom att skicka ett re: svar till mailen, som i de flesta fall är avsänt med ett kvinnonamn. Sedan gör det en väl dold felstavning och så är det klart. Deras uppdrag är lyckat.
Idioter!!!!!!!
Sedan berättar mellanSonen att jag kan vara en olyckligt utvald från ett datorprogram som en ondsint spammare skapat och som loggar in sig på min mail.
Hur som helst så är detta fullkomliga onödigheter som inte leder till annat än bekymmer för helt oskyldiga.
Jag är arg!!!!!!
Stackars alla Er som blev drabbade av idiotiska meddelande från min mail.

Vi håller på att bygga ett förråd, eller rättare sagt Vänner till mellanSonen bygger. Underbart att se deras tempo i sitt arbete. Vi har släpat de två sista gamla verandafönsterna till glasmästaren och de ska nu sättas in i ena förrådssidan, vilket glädjer mig. Fönster är viktigt! Detta blir säkerligen ett bra bygge med ett belåtet resultat.

Nu är det fredag igen och vi har en intensiv arbetshelg framför oss. Det gäller att samla kraft, plocka fram det goda humöret och säkra upp hjärnkontoret så att propparna sitter där de ska :)
Ett steg i taget, en sak åt gången, sakta men säkert och så löser sig det mesta.
I kväll väntar det bowling med grabbarna, i morgon ska vi välja ut en bra bio för de som är sugna på det och på söndag är det, som alltid, vilodag.
Vi ska laga god mat och idag är det vår fiskdag och det ska tillagas en saffransdoftande fiskgryta och bakas ett gott bröd till det. I morgon vankas det fläskstek med rosmarin och aprikoser och på söndag rundar vi av med färsk pasta och någon smaskig sås. Antar att jag behöver plussa på med några desserter också för att göra det extra attraktivt.

Tillbakablick på gårdagen:
Tyckte det var obehagligt med datorintrånget igår! Kände mig uppriktigt förbaskad!
Fick trots allt gjort en hel del och var nöjd med min arbetsdag.
Hade mysiga samtal med Sönerna i Staden på andra sidan bron. Ständig längtan!
Trivs bra när det är aktivitet som ger synbara resultat!
Det var en bra dag.


1 kommentar:

ejsa sa...

Men snälla du så hemskt med intrång på datorn... Vad vinner dom på detta????? Hoppas att du fick mitt mail i går. jag har inte fått något från dej så jag är inte drabbad av din "spanske kompis"
Var rädd om dej.