fredag 18 maj 2012

Moder natur.


Go´morgon!

Klockan är 06.32 och det är fredag.
Strålande sol och frostnupet gräs.
Termometern visar + 3 grader.

Utsikter för dagen:
Det är en så kallad "klämdag", en dag som infaller mellan två helgdagar och som ger möjlighet till långledighet. Finurligt härligt! I vår Familj klämmer vi till med lite ledighet, både på arbete och i skola och njuter av den underbara våren. BarndomsVännerna  och lilla Familjen är snart på väg hit, så det finns mycket goda förutsättningar till en helt underbar dag och kväll :)
Det blir bara vackrare och ljuvligare på Österlen! Jag kan inte se mig mätt och jag önskar att jag kunde dela med mig av denna skönhet till var och en av kära Vänner och trevliga Bekanta, de som bor mil härifån och inte har tillfälle att se det undersköna som just nu utspelar sig i naturens famn.
Var jag än tittar och ser så är det som att gå rakt in i en målning, ett konstverk av högsta kvalité, utfört med varsamhet och respekt för det mirakel som ljus och färg åstadkommer i samklang. Gudomligt!
Kvällshimlen är ett stort drama, den är snabb och föränderligt och det utspelar sig den ena akten efter den andra av fantastiska möjligheter, det är bara den egna fantasin som sätter stopp för händelseutvecklingen. Fritt att skåda och tolka och dessutom gratis :)
Det är grönt och gult i skarp kontrast till varandra där raps och gräs följs sida vid sida och det är skirt rosa och vitt, romantiskt och sagolikt, där alla frukträden står i blom. Jag har sagt det tidigare och jag kan liksom inte sluta att berätta om det;
Österlen är ett av jordens paradis i maj månad, så är det bara!
Se det lilla i det stora alltet.
Moder natur.
Det är kallt! Temperaturen vill sig inte och det är lätt att bli lurad av det vackra solljuset, som ännu inte når marken där den behövs som bäst. Bara att bulta på sig ullkoftan och njuta.
"Inget är som väntans tider" och "mycket vill ha mer"!
Längtar......efter vad?
Rastlösheten smyger sig på....
"Det gör ont när knoppar brister".

Tillbakablick på gårdagen:
Långfrukost med kära Syster & Svåger, mysigt!
Ett belåtet köp på Blocket och ett väderskiftande kort besök på lilla Vitaby marknad, i jakt på ingefärskarameller :)
Ishockey ockuperar!
Gårdagen var en härlig slapp- & slödag.

2 kommentarer:

Mannen sa...

Ishockey slut :Typiskt svenskfiasko.... förlorar med 27 sekunder kvar.
Men den som väntar på något gott så börjar fotbolls EM i mitten av Juni.

Go´morgon Österlen ! sa...

Hustrun sa....NEJ!