måndag 19 oktober 2009

Min dag


Go´morgon!

Klockan är 08.04 och det är måndag.
Det är mulet.
Termometern visar + 06 grader.



Utsikter för dagen:
Jag har haft "sovmorgon", helt otroligt mysigt! Mannen och Ungdomarna har fixat morgonbestyren själv och jag har legat i min goa säng och fått somna om.
Det är min dag idag, det är min födelsedag.
Idag fyller två av mina Vänner år, grattis till oss :)


Jag tänker på ålderstrappan, har Du sett den? Trappan som bildligt gestaltar livets åldrande från födelsen till döden.
Jag står på toppen av trappan just nu, men med ena benet på väg mot nästa trappsteg neråt. Det är fin utsikt här uppe och det har varit en del steg att gå och erfarenheter att skaffa för att komma hit. Här på översta trappsteget har jag livets alla möjligheter att ta lärdom av. Det är en glädjekänsla! Det känns som att stå på livets piedestal.
Nu ska jag fortsättningsvis, ett steg i taget, gå mot livets andra och förmodligen slutliga mysterium. Det finns många trappsteg kvar och jag ska njuta vart och ett av dessa.

Traditionen påbjuder att man firar födelsesiffrorna 0 och 5 efter 50 år fyllda, varför?
I vår Familj firar vi alla årssiffrorna inom Familjen med undantag för siffra 0 för då ska det vara hejdundrande festligheter med Vännerna! Underbart kul!
Jag älskar att fylla år, älskar födelsedagsmiddagar, födelsedagskort, telefonsamtal och paket :) Jag vill känna min egen betydelse denna enda dag av årets alla, vill bli riktigt ompysslad.
Tack mina Föräldrar för min födelse!
Jag är glad och stolt över mitt liv och vill absolut fira min egen födelse fram till livets obönhörliga slut.

Nu väntar en oundviklig arbetsdag, men jag längtar till i kväll för då lagar Mannen min önskemiddag:
Grillat lamm, en stor matig fetaostsallad och en krämig tzatziki. Jag hoppas att jag blir serverad ett mjukt gott vitt vin till detta. Som dessert blir det en smaskig chokladtårta (som Mannen bakat) för att glädja husets unga. Mums, födelsedagslyx!
I eftermiddag blir det någon god glass till fikat efter skoldagen.

Tillbakablick på gårdagen:
Vi har haft ett trevligt veckoslut i goda Vänners sällskap. Inte undra på att vi arbetar så bra tillsammans när vi trivs så gott i varandras sällskap. Tack kära våra Vänner, små och stora, för alla presenter och för en riktigt trevlig kväll.
Söndagen blev väldigt trevlig med besök i Staden, fyndinköp, god lunch och sedan en trivsam kväll i positiv anda när hela Familjen återsamlades.
Goda förutsättningar för den kommande veckan.

Det var en mycket bra gårdag.










3 kommentarer:

M sa...

GRATTIS MIN ÄLSKADE UNDERBARASTE MAMMA! <3
//LILLEBROR

ejsa sa...

Grattis


När vännerna kom till, Var tanken ganska klar

För vänner har nå`t i sig, som ingen annan har.

De har en hand som hjälper, de lyssnar och förstår.

De viker inte undan, när många andra går.

Så därför vill jag fira en vän och det just nu.

Här får du nu en jättekram för vännen det är du!

Önskar dej en underbar dag.

Go´morgon Österlen ! sa...

Tack Lillebror för din fina hälsning och för jätteläcker present!
Tack "ejsa" för den rara dikten.
Kram till er båda