lördag 12 december 2009

Ingenting




Go´morgon!
Klockan är 07.27 och det är lördag.
Det ligger ett skirt snötäcke.
Termometern visar +- 0 grader.







Utsikter för dagen;
Jag har en lååångsam start idag. Det är ljuvligt skönt att slippa vardagsgöromålen och ta allt i den takt som hjärnkontoret är rustat för denna tiden på dygnet.
Kaffe med varm mjölk och en grov ostmacka, det är en högtidsstund på dagen :)

Kylan har kommit och med den en hög klar luft. Snöflingorna gav en mysig känsla! Hoppas innerligt att vi får behålla detta högtryck.

Vår infart har tagit rejäl skada av allt detta regnande, så det blir att ringa "vägskrapan" och få vägen återställd. Just nu guppar vi fram mellan väghålor och vattenpölar och vägkanterna är nerkörda av de som försökt undvika hålorna.
Regnelände!

Min mail har varit infekterad av "spioner" och virus en längre tid. Jag har försökt få bort dessa kryp med hjälp av suport, men misslyckats eftersom de återvänder och använder sig av min adress för diverse utskick.
Jag varnar för alla så kallade kedjebrev där man ska sända runt ett och samma brev till olika adresser. Där kan dessa "kryp" dölja sig och slå till när man minst anar!
Problemet har varit riktigt frustrerande och nu håller jag på att skifta mail, vilket är ett tidsödande projekt eftersom jag inte ska kopiera min kontaktlista.
Hur som helst så har min inback varit full med trevliga mail från Bekanta och goda Vänner som bekräftat den nya adressen. Mycket trevligt att läsa och jag gläder mig åt alla svar! Tack!

Idag ska vi fira en 18-årsdag med lunchbuffé. Härligt god rökt kyckling är beställd från Raskarums Fjäderfarm, en butik som jag varmt rekommenderar. Buffén ska även flöda av goda tillbehör som jubilaren själv har önskat.
Tänk vad åren rinner snabbt! Från en liten blond gosse i förskoleålder till en lång (lika blond) och gänglig ung myndig man. Han är längst av oss alla nu, och det vill inte säga lite :)
Härligt!

För övrigt är vi alla bjudna till mellanSonen och hans Käraste på luciafirande. Det ser vi verkligen fram emot!
På luciamorgon är det tradition med varm choklad och lussebullar. Det är också då som den första julmusiken börjar ljuda i huset (vilket inte uppskattas av alla...hahaha).
Längtar.

Jag längtar också till trädgårdsmästeriet. Det är nu till Lucia som julens alla blommor inhandlas för att stå som vackrast till julafton. Jag ska sniffa på hyacinter och välja de mest knubbiga och raka som finns att erbjuda.
Några dagar innan julafton köper jag små tulpanlökar, röda och vackra till ytterkrukorna.
Ljuvligt.

Tillbakablick på gårdagen:
Det är en turbulent arbetssituation, men vi försöker ta varje dag för vad den blir. Vi är ett väl samarbetat team som klarar att bevara lugnet när det behövs som bäst.
Världens bästa Snickare är snart klar med renoveringen av lillaSysters dusch/toa och den verkar till att bli till belåtenhet :)
Jag är nöjd med min gårdag.

1 kommentar:

ejsa sa...

Sankta Lucia, ljusklara hägring,
sprid i vår vinternatt ljus av din fägring......
Önskar er alla en undrbar Luciadag.
Kram