torsdag 10 december 2009

Huggande Kvinnor




Go´morgon!

Klockan är 07.36 och det är torsdag.
Det är disigt.
Termometern visar + 5 grader.



Utsikter för dagen:
Idag började allt helt snurrigt med att det absolut inte gick att få åtkomst till min egen blogg?
Hjälp!
Men, så kom Sonen och fixade fram och tillbaka under en kvart och så var det hela klart.
Tack!

Äntligen är min hälsa någorlunda tillbaka! Underbart. Det finns kanske någon mening med att bli lite halvkrasslig ibland? Man tar bättre vara på de dagar då hälsa och kraft är en självklarhet.
Skönt att vara frisk!

Mannen och jag var i Staden och upplevde något väldigt annorlunda. Mitt på ett av de stora torgen stod det utplacerat ett gigantiskt vitt hjul, som en åkattraktion med kabiner. Den kändes väldigt malplace, men också lite kul. Undrar just om det är tänkt att stadsborna ska roa sig med att åka runt i detta hjul och drömma om en kabintur i något skidparadis....
Bara en liten bit därifrån pågick en "installation". Mängder med kvinnor i min egen ålder högg ved, sågade ved, eldade ved och kastade yxa?!
Kvinnan bakom verket heter Dorte Olesen och hon är koreograf. Verket kallas "Huggande Kvinnor".
Konst är sannerligen ett stort begrepp. Hoppas att kvinnorna hade det kul!

Hörde på radion att vi svenska lägger ca 16 timmar per person på frivilligt oavlönat arbete i månaden. Mycket går till idrottsrörelsen, men också till sociala uppdrag. Mannen var snabb och tyckte att det var tecken på en politisk utveckling. Ligger säkert något i det. Själv tyckte jag det kändes bra att veta att många mer än jag själv prioriterar "egen tid" för någon annans bästa.

Idag är jag ledig och ska ge mig iväg till en julsmyckad Stad tillsammans med en kär Väninna. Vi har ingen tid att passa och vi ska bara ha det bra med varandra :)
Underbart!

Tillbakablick på gårdagen:
Kan hundar få panikångest?
Om svaret är ja, så fick vår ena hund det igår. Stackars henne!
Mannen och jag var och beställde ett antal Tolixstolar till köket, jättekul. De levereras i mars så vi har lite tid att spara, spara...!
Det var en bra gårdag.

3 kommentarer:

ejsa sa...

God morgon på dej. Hoppas att du fick en trevlig dag i går med din vän. Passa på att få önska er en trevlig helg.

Go´morgon Österlen ! sa...

Det var avkopplande härligt! Köpte en present till dig.....nyfiken?
Ha´en go helg till er också.

ejsa sa...

Till mig!!!!!!!!!!!!!!!!!! Åhj nu blev jag överraskad och glad, okej lite nyfiken är jag allt...
Vi ses den 16:de
Kram