måndag 7 december 2009

Grissymptom


Go´morgon!
Klockan är 07.47 och det är måndag.
Vädret är grått och fuktigt.
Termometern visar + 6 grader.


Husets Ungdomar är på väg till sina skolor.
Måndagar är extra sega att vakna upp till, men jag tycker att det gick förvånansvärt lätt för samtliga idag.
Skönt att slippa tjat :)

Själv sitter jag här i stearinljusets sken och väntar in den kommande dagen. Hästen står i sin boxdörr och tittar på mig. Han väntar på det ögonblick då jag reser mig för att släppa ut honom till den efterlängtade frukosten i hagen.
Katterna och hundarna har gått och lagt sig igen efter sina morgonmål.
Mannen har tagit sig en rejäl sovmorgon.
Lugnt och skönt.

Jag har sannerligen blivit drabbad av "grisen"! Denna vaccinering gjorde mig allt annat än väl....så här långt.
Jag har ont i ben och ryggmuskler, är darrig i kroppen som om en febertopp skulle bryta ut när som helst och har ett huvud som bultar periodvis. Det värsta är att kroppen känns så svag.
Fy attan! Gnällig!
En god Vän skrev på sin blogg att de som fick reaktioner efter vaccineringen var de som var mottagliga för influensan. Kan det vara så?
Jag kanske ska vara nöjd med detta elände trots allt?!

Idag är jag bjuden på lunch hemma hos en Väninna. Det ska bli mycket trevligt, speciellt eftersom vi sällan ger oss tid att umgås. Av någon anledning springer vi på varandra i mataffären och lovar att bättra oss och träffas oftare, men det blir inte av.
Nu är det äntligen dax!
Vi ska prata-prata-prata, äta gott och sippa ett glas vin, vilket känns extra busigt en måndag lunch :)
Säkerligen ett underbart botemedel mot alla dessa besvärliga "grissymptom"!

Tillbakablick på gårdagen:
Det har varit en arbetshelg och en trevlig sådan.
Jag har varit en sväng i mina barndomstrakter i mellanSkåne och det ger alltid tid till en del minne och funderingar.
Vi har haft det riktigt trivsamt hemma på Gården och våra Ungdomar är på glatt och positivt humör. Kan det bero på den ökade konsumtionen av pepparkakor :)
Det börjar kännas jul.
Gårdagen var en fridfull andra advent.

2 kommentarer:

ejsa sa...

Ja! Vad är det dom gav oss....? Känner mig totalt utslagen och det är 6 dagar sedan jag fick min vaccination. Maken är också kass, värk i kroppen, ont i haldsen och mår illa samt är jätte trötta. Skall tillägga att jag nöjde mig ju inte med bara "svinsprutan" utan tog även vanlig influensaspruta också.... Så typiskt mig, kunde ju ha nöjt mig med en. Kul med lunchkompisar. Nu fick jag något att tänka på, vi skulle ju hinna med ett också innan jul... Har du förslag?
Kram

Go´morgon Österlen ! sa...

Mannen är övertygad om att det är personer med nedsatt imunförsvar som drabbas värst och jag är benägen att hålla med.
Stackars Er!!!
Själv börjar jag så sakteliga må bättre.
Vi ser fram emot en lunch :)
Kram och krya på er.