tisdag 8 december 2009

Bräcklig


Go´morgon!
Klockan är 06.03 och det är tisdag.
Fuktigt och milt ute.
Termometern visar plus 5 grader.



Utsikter för dagen:
Idag hade jag egentligen inte tänkt skriva på bloggen. Vet egentligen inte vad jag har att säga eftersom det mesta känns som en enda stor känsla just nu. Odefinierbar känsla.
Bräckligt.

Hjärnkontoret känns något belastat och jag misstänker att "min hårddisk" börjar få det trångt med utrymme.
Kroppsliga symptom signalerar för fullt. Kan också vara fortsatta "grissymptom".
Förmodligen dax att varva ner.

Nu sitter jag här och funderar över vad som kan kännas mest avkopplande mitt i jultid.....
Jag skulle vilja ge mig tid att försjunka i en bok, en liten bok med lite text som ger stora goda tankar.
Filemon Skrynkelrik!
Har ni läst den fantastiska barnboken om elefanten Filemon, skriven av Michael Ende? Om inte så gör det! Njut klokhet och vackra bilder, det ska jag göra :)
Sedan skulle jag kunna tänka mig en eftermiddag på Tjörnedala konsthall, där de nu visar "Myter och legender" som är en samlingsutställning av ÖSKG:s medlemmar. Där vill jag gå med Mannen och botanisera i olika bilders uttryck. Dit ska jag!
En god lunch för att stanna upp bland människors vardagsrus är välgörande och så naturligtvis skogen och havet.
Det kommer att bli en del trevliga omprioriteringar för min del.

Idag ska jag hur som helst flåsa iväg från Österlen. Först en stunds arbete i Y-town och därefter mot Staden för materialinköp till renovering av ett hygienutrymme på Gården. När väl detta är avklarat ska Mannen och jag strosa omkring i sakta gemak och inhandla julklappar. Vi har dessutom lovat varandra en lång och avkopplande middag på en trevlig krog. Härligt!

Tillbakablick på gårdagen:
Jag hade en mycket trevlig lååånglunch med en Väninna, tusen tack för den :)
Det var en bra gårdag.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är något man ska ha gjort i sitt liv så är det att ha läst den boken! Kan själv behöva en uppigning efter en mycket sorlig dag i går.
//Son nr.Minst

Go´morgon Österlen ! sa...

Tänk stora tankar! Låt inte företagskarusellens kaos stjäla din energi. Du vet....det kan till och med utkämpas ett mindre krig i din omedelbara närhet under tiden som du njuter ditt liv :) Tänk Filemon!
Älskar dig LilleBror

Anonym sa...

sååå bräcklig är du väl ändå inte - som den späda blomman. Men lika vacker.

tycker

Timus

Go´morgon Österlen ! sa...

Åh.... Timus!
Visst är det en bräcklig liten blomma, men ack vad den har livskraft!
Tack för dina rara ord.
Största kramen.

ejsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.