onsdag 8 juni 2011

Bestyr.


Go´morgon!


Klockan är 06.13 och det är onsdag.
Sol.
Termometern visar + 12 grader.


Utsikter för dagen:
Nu börjar huvudet kännas en aning vimsigt! Sovrummet bjuder på + 35 grader när det är dax att sova och nätterna är mer att betrakta som ett tillstånd av dvala; sova-vakna-sova-vakna och så vidare. Det går inte att öppna fönster för då attackerar stickande och förmodligen blodsugande insekter av olika slag eller så irriteraras man av ett envetet surrande i nattens mörker som fullkomligt omöjliggör vila.
Jag är gnällig och jag är trött!
Lösningen är en portabel air condition och myggnät i måttpassade fönsterramar, men (alltid ett men) en ac kostar flera tusen, man blir förkyld och måttanpassade ramar kräver sin tillverkare.
Stå ut!
Huset rustar till fest. Nu är det bakat rabarberpaj och chokladtårta, matpajer med olika fyllningar och mer ska det bli. Mat ska inhandlas, jordgubbar och blommor beställas, huset ska snabbstädas och dukar ska strykas.............i morgon är det dax!
LillaSyster tar studenten och det ska verkligen firas tillsammans med Familj och kära Vänner!
Välkomna!
Sjung om studentens lyckliga dagar!

I dag är min dag fulltecknad till lillaSysters ära.

Tillbakablick på gårdagen:
Flugjakt med flugsmällaren i högsta hugg och klistriga flugremsor i taket, urk!
Det växer hej vilt i vår trädgård och runt gården. Jag hinner definitivt inte med att hålla styr på den. Funderar på att låta det gröna vara som det är och acceptera att jag faktiskt är en gäst i den kraftfulla och vilda naturen. Kanske att jag borde skynda på med att hitta "drömstenhuset" med en liten, liten trädgård........ vilket förmodligen är en tillfällig förvirring, orsakad av sömnbrist :)
Åkgräsklippare!!!
Gårdagen var bra.



2 kommentarer:

ejsa sa...

Vi har en stor golvfläkt som kör runt luften och kyler ner den lite. Har riktat den högt så att vi inte skall få drag. I natt höll vi 20 grader i sovrummet, helt okej. Varje gång vi har varit på semester i utlandet har vi alltid en bodsfläkt med oss. Skulle inte kunna sova utan.

Go´morgon Österlen ! sa...

Kära Ejsa!
Jag minns en sommar i Italien, med en stor nyinköpt bordsfläkt i sovrummet, ett ständigt brummande och två dagar senare en envis luftrörsinfektion som saboterade en vecka av resan.......
Tack för att du påminde mig om fläktens vara, nu ska den packas upp igen och få fläkta oss i köket....dagtid :)