fredag 3 juni 2011

Klädfri.


Go´morgon!


Klockan är 06.40 och det är fredag.
Sol.
Termometern visar + 11 grader.


Utsikter för dagen:
Skogsmaskinerna dånar som om de arbetade i vår egen väldigt nära skog, lite obehagligt och mycket morgonirriterande!
I dag är det en klämdag, en dag som är inklämd mellan en helgdag och ett veckoslut. Förmodar att halva Sverige har tagit ut en semesterdag (men inte skogshuggarna..) eftersom måndagen dessutom är en helgdag och då möjliggör fem dagars ljuvlig ledighet. Hoppas att många har tillfälle att njuta.......men Mannen arbetar.
Jag funderar på det här med kläder och hur otroligt befriande det är när plagg efter plagg kan plockas av, när kylan inte längre kräver alla dessa värmande omslag. Det är så otroligt befriande att ta på sig en sval sommarklänning, ett par shorts eller en kjol och bara känna sig fri, befriad från kylans instängdhet.
Jag skulle vilja påstå att detta är något av det bästa med sommaren, att få slippa alla tunga kläder. Minns när jag som småbarnsmamma jublade över sommartiden då alla diskussioner kring kläders nödvändighet upphörde, när Pojkarna själva tog på sig sin t-shirt och sina shorts och sprang ut i sommarmorgonen, ljuvligt :)
Tänk bara att få fötterna ur strumpor och vinterskor, att vifta med tårna i ett par sköna sandaler och gå barfota i gräset, vilken frihetskänsla!
Jag älskar klänningar, känner mig kvinnlig och fin (även om en del ålderstecken numera förminskar något av den glädjen), utifrån vilken klänning jag väljer. Nu har jag hur som helst plockat fram mina väldigt gamla klänningar ur garderobens ständiga mörker och märker att några av dem är att betrakta som tidsenliga numera och därför behöver lyftas ut i dagsljuset efter flera års glömska. Nu ska de och åter få hängas på denna min kropp, som turligt nog fortfarande får plats i fodralen.......med viss tvekan!
Ljuva sommartid!

Väskan är packad. I dag blir det en tur upp bland molnen för ett par lediga dagar i vår huvudstad. Lååånga härliga promenader väntar och i bästa fall ligger det något nytt sommarvackert med hem i resväskan :)

Tillbakablick på gårdagen:
Vi firade lilleBrors födelsedag med lunch på innebageriet Olof Viktors i Glemminge och till kvällen var det samling runt grillen här hemma. Väldigt trevligt!
Gårdagen var en firardag.

1 kommentar:

Anonym sa...

......tack för dagens bild av "en tur ovan molnen". Den gav mig luft under vingarna.
Sommarkläder...Ja, jag ska ta mig en titt i den sprängfyllda garderoben med allt det som jag har räddat från Erikshjälpen under min hustrus rensningsräder. Jag tror att jag skymtar ett par ljusbeiga gamla byxor bland allt det svarta....

Så här års är Stan fantastisk


Timus