söndag 26 juni 2011

Tillsammans


Go´morgon!


Klockan är 07.34 och det är söndag.
Sol.
Termometern visar + 10 grader.


Utsikter för dagen:
Midsommardagarna har passerat i glädjens och festligheternas tecken.
Denna morgon är hela huset fullt med underbara människor och i varje rum ligger det någon eller några som jag tycker om och sover. Det är en rikedom om något!
Familjen har en otrolig betydelse och det är fantastiskt att se den växa fram i olika konstellationer och trivas tillsammans. Det finns egentligen inga gränser för familjebegreppet. Det där med att "blod är tjockare än vatten" har glädjande nog överlevt sig själv och kärnfamiljen är numera (förhoppningsvis) ett vidgat begrepp för de flesta, där många får plats och där det är känslorna som avgör familjetillhörigheten.
Alla behöver en familj, ett sammanhang där man är uppskattad och älskad för den man är. Människor i ens omedelbara närhet som finns med i glädje och sorg, i framgång och motgång. Gemenskap och tillhörighet. Kärlek.
Familjen behöver varandra.
"Ju mer vi är tillsammans, ju gladare vi blir" :)

I dag blir det säkert en lång morgonpromenad med storaSystern om en stund och sedan får denna underbart vackra söndag komma som den behagar.

Tillbakablick på gårdagen:
Mat och prat! En tur på undersköna Österlen och Christinehofs ekopark gav en ljuvlig känsla av ledighet.
Gårdagen var härlig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

noterar med glädje och triumf att "lilla Systern" har fått en ny identitet. Grattis Stora Syster!

Timus

Go´morgon Österlen ! sa...

Kära Timus.......tyvärr. StoraSyster är den kvinna som jag själv är uppvuxen med, alltså min egen Syster. Hon är flera år äldre än mig och även om jag är mer än ett huvud längre än henne så äger hon sin titel som storaSyster :)
Vår ålskade lillaSyster är och förblir vår "lilla" och det kan ingen någonsin ändra på, men jag tror att det är ett uppskattat öde :)