onsdag 22 juni 2011

Se bra ut.


Go´morgon!



Klockan är 07.12 och det är onsdag.
Mulet.
Termometern visar + 12 grader.



Utsikter för dagen:
Jag var precis på väg med bilen ut ur den lilla staden då min mobil ringde:
-Christina såg en skymt av dig ute på torget precis! Dina glasögon har kommit, vill du hämta dom i dag?
Detta är vad jag kallar service! Jag har hittat min personliga och servicemedvetna optiker, en butik där jag som kund får ta mitt utrymme och där jag blir omsorgsfullt och personligt bemött. Mitt på torget i Simrishamn ligger butiken, som gått i arv från far till dotter, som vet att god service är det samma som nöjda kunder. På gränsen till unikt.
Nu sitter då mina nya glasögon på näsan och det var något av en chockupplevelse! Fy attan vad många rynkor och små hårstrån som har smugit sig in i ansiktet sedan sist och hoppsan så många dammråttor som plötsligt blev synliga i huset. Jag ser som en hök , både på långt och nära håll och hjärnan vimsar runt och försöker anpassa sig till sitt nya synfält, snurrigt men fantastiskt!
Här har jag alltså gått omkring och tyckt att det jag bildligt såg var det som var, men ack nej.
Jag ser! Watch out :)

I dag är det dax att åka til Kristianstad och ekipera en av husets unga män, vilket kan bli ett äventyr.......smaken är som baken och plånboken ska fördelas. Märkesjakten går mig på nerverna och studiebidraget tycks behövas för "lattjolajbantid". I dag ska jag stå på mig och nu ska vi träna ekonomi och konsten att kompromissa! Jag är beredd på kamp :)

Tillbakablick på gårdagen:
Stora delar av Familjen begav sig till Köpenhamn för att gå på en efterlängtad utomhuskonsert med Foo Fighters. Inte jag.
Det var sommarsolstånd, årets längsta dag och kortaste natt, vilket kändes (eller så inbillar jag mig...) och känns nu. Det blev liksom aldrig mörkt och natten har hackat sig igenom i sömn- och vakenperioder.
Gårdagen var helt ok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja vad kan man inte få syn på när man tar på sig nya glasögon....men vänta bara tills du får din första hörapparat!!!! M y c k e t ska man höra innan örona ramlar av...

Men "Nya glasögon" är inte bara upptäkten av nya dammråttor. Nya mentala glasögon kan förändra hela livet.

Glad midsommar

Önskar Timus

Go´morgon Österlen ! sa...

Kära Timus!
Fantastsikt! En butik för mentala glasögon låter som ett säljande koncept!
"Se bra in"
Kanske att man ser det man vill se och hör det man vill höra.
Det finns en hel del som jag inte har ett dugg lust att höra.....för jag vet att det susar en del iskalla vindar genom skogen och att det finns märkliga fåglar som kvittrar falskt......

Njut midsommar!