torsdag 24 september 2009

Mot huvudstaden!


Go´morgon!

Klockan är 06.52 och det är torsdag.
Ännu en vacker dag med lite höstvindar.
Termometern visar + 9 grader.


I dag var det så mörkt när vi drack vårt morgonkaffe att ytterbelysningen runt gården stod tänd. Jag har uppenbara bekymmer med att acceptera mörkrets ankomst. Mannen tittar på mig med frågande min och förklarar att han har satt igång timern eftersom detta är vad vi har framför oss. Mörkertid väntar. Jag känner mig liten och tjurig, tycker Mannen är tråkig och längtar tillbaka till ljusa ljuvliga morgnar. Omställningstid.

Mannen och jag ska ge oss iväg till huvudstaden för ett par dagar. Det är en intressant konferens i Stockholm som heter "CP för hela livet" som vi ska avlyssna. Där samlas flera experter inom området för att föreläsa kring forskning, pedagogik, medicin mm. Mycket spännande!
Vi ska naturligtvis förena nytta med nöje! Hotell med fyra stjärnor, pool på taket och restaurang Aquavit på bottenplan är bokat, helt underbart! Tid för flanerande i Staden är medräknat. Jag längtar!
Ett litet bekymmer är Mannen....han är ännu inte frisk och har nu denna dagen på sig att komma på fötterna igen!
Vi återkommer hem lagom till Dotterns 19-årsdag! Känns lite tråkigt att inte vara här på hennes födelsedagsmorgon, men hon har övertygat oss om att "de är lugnt" och att vi ses till kvällens födelsedagsmiddag.
Var blev dessa 19 år av ? Det känns inte längesedan jag gick omkring med henne i en bärsele på magen. Tänk när hon låg där med sömnrosor på kinderna i sin lilla lila utdragssäng i vårt sovrum..... suck!

Idag blir det ett läkarbesök med en av husets unga män. Det var med viss ovilja som sköterskan gav oss en läkartid, trots flera dagars svullna halsmandlar. Antar att vårdcentralerna har fullt upp med den nya influensan och kanske får en hel del oroliga läkarbesök. Vi vill hur som helst ha en förklaring till denna ständigt svullna hals.
Jag ska packa resväskan, vilket alltid ger mig bekymmer eftersom jag har svårt att bestämma mig och aldrig tycker att det jag har i klädväg är fint nog för tillfället eller så ser jag för tjock ut i mina paltor! Trams är vad det är och likväl händer det varje gång?!
Jag har en Vän som packar ner dubbel uppsättning av festblåsan i händelse att någon annan skulle dyka upp i samma mundering! Det kallar jag planering :)

Tillbakablick på gårdagen:
Missade veckans föräldramöten eftersom jag behövdes i huset. Det ger mig dåligt samvete och märkligt nog sitter plikten i förhållande till skolan som en bambukäpp i ryggen. Plikten framför allt!
Det blev en del flackande med bil över Österlen men också tid till gemenskap med en ung man. Bilen är ett fantastiskt rum för samtal!
Jag är nöjd med min gårdag.




3 kommentarer:

ejsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ejsa sa...

Hejsan. Håller tummarna att mannen återhämtar sig till er resa. Önskar er en trevlig konferenshelg. Du får tänka om då du tycker att du ser för tjock ut i dena paltor.... Vad är då jag...Hm. Jag som är så avis på att du har en sådan snygg figur.
kram

Anonym sa...

Ja jag reagerar oxå på din tanke om dina kläder, ska inte predika om det för jag är dig ggr 10 när det kommer till velighet och fåfänga i temat kläder.. MEN ville bara säga trots dina funderingar om hurvida det blir bra eller inte så tycker jag du lyckas 99% av gångerna,alltid så fin så!

Många kramar// Din trötte yngste son.