lördag 14 maj 2011

Förebild.


Go´morgon!


Klockan är 07.16 och det är lördag.
Sol.
Termometern visar + 8 grader.


Utsikter för dagen:
Kan man verkligen bli sin egen förebild och om det är möjligt hur blir tillvaron då? Ska man slå sig till ro med den man är eller är det ett ständigt pågående förändringsarbete för att bli bättre än bäst? Det borde finnas risk för ett överdrivet stort ego och kanske att de är en allt för egoistisk tanke, men samtidigt borde det vara det fullkomliga livsmålet för var och en. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, det är en underlig tanke som förvirrar och samtidigt känns helt rätt.
"Popular", i will be poular.......
Att vara fullkomligt nöjd med sig själv, bekväm med sin person och uppnå det fantastiska att se sig själv som sin yttersta förebild låter omöjligt i mina öron, men det finns uppenbart seriösa förespråkare för detta.
Allt är i rörelse och föränderligt, varken livet eller människan ska stagnera, kan man själv vara bäst.....jag tilltalas av tanken :)
Är våra världsidoler våra förebilder eller är det kanske en ganska obetydlig person som vi hämtar vår kraft och vår modell ifrån? Det är självklart helt olika utifrån personlighet och ålder, men vem vill vi likna om vi inte vill vara oss själva? Vem är min förebild, har jag en speciell eller är jag beroende av flera för att vara den jag är? Vem är det som jag har kopierat för att bli den jag är fram till idag?
Tänk efter!
Kanske att vi skulle våga tro mer på oss själva, tycka mer om oss själv och strunta i den idiotiska (hemska, vidriga, förfärliga) jantelagen.
Vi behöver kanske slå oss mer för bröstet och intala oss själva att vi faktiskt är otroligt fantastiska. Det finns trots allt bara en av oss!
Tänk att se sig själv i spegeln och känna att man är precis den man vill vara, en person och kropp att njuta i, någon som man bara putsar till lite då och då utifrån omständigheterna.
Att vara sin egen absoluta förebild!
Spännande tankelek, möjlighet....eller hur svårt kan det egentligen vara?
Våga sticka ut, ta för sig rejält av livet, lita på sig själv och våga vara nöjd!
Att älska sig själv är en förutsättning för att älska andra!
Tunnelseende eller skygglappar........än finns det tid.

I dag blir det en tur till Kristianstad med husets Ungdomar och sedan är kvällen vikt till Malmö Arena och Cesar Millan.

Tillbakablick på gårdagen:
Allt är grönt och skönt!
Rapsfälten lyser gula och liljekonvaljerna går i blom. Underbart!
Ännu en datorsladd oduglig........datorfri dag :)
Gårdagen var bra.

Inga kommentarer: