tisdag 17 maj 2011

Slöseri!


Go´morgon!


Klockan är 06.09 och det är tisdag.
Regn.
Termometern visar + 6 grader.



Utsikter för dagen:
Det är som att rulla en gigantiskt stor sten upp för ett berg, allra högst upp mot toppen. Om du slutar rulla så rullar stenen över dig, tillintetgör dig, skadar dig...........så är det.
När du väl har nått toppen på berget så kan du antingen lämna stenen där eller sätta den i rullning igen, neråt med full fart......
När jag var liten och skulle lära mig simma, i den iskalla och bruna Vaxsjön, så kunde jag aldrig förstå varför jag skulle tvingas ner i detta hemska och kalla, det bottenlösa helvetet. Jag kunde inte begripa varför jag skulle släppa taget från bryggan och med egen kraft ge mig ut i det djupa bruna, det som inte gick att se eller kontrollera, det som inte gav mig fotfäste. Hur skulle jag kunna andas när det var så isande kallt och hur skulle jag med min vilja få mina armar och ben att samarbeta i det fullkomligt okända.
Jag var rädd och osäker, jag var arg och jag var kall.
Min Pappa tittade på........
Tillbaka till ruta ett.

I dag får det bli som det blir, en halv dags arbete och resten kan kallas plikter.
Slöseri!

Tillbakablick på gårdagen:
Gårdagen var varken eller.

Inga kommentarer: