torsdag 25 mars 2010

Längtan






Go´morgon!












Klockan är 06.07 och det är torsdag.
Det är en blå himmel, stilla och lite fuktigt.
Termometern visar +- 0 grader.



Utsikter för dagen:
Precis innan jag vaknade nu på morgonen befann jag mig i en liten affär i byn Vicchio i Toscana. Jag köpte massor med grillad paprika och salami över disk och jag betalade med stora pengar, vilket gjorde affärsinnehavaren nöjd, leende och bugande. Det märkliga var att jag samtidigt satt i en svart peugeot som hade motorn på eftersom jag inte kunde stänga av den då den var svårstartad.....?!
Nu börjar min konstanta längtan till Italien att spöka på nätterna.
En längtan efter att få boa in mig under flera veckor i hyrt hus tillsammans med hela Familjen och goda Vänner. Det är 160 - 180 mil att köra genom Europa, men när man väl är där så var resan värt allt.
Jag tycker om att bo i en by för att lära känna livet som pågår där. Vi har gjort det många gånger, men nu är det några år sedan sist och jag lääääängtar tillbaka till detta underbara land!
Det blir inte i år men kanske nästa, hoppas!

Strax väntar en promenad längs med Havängs stränder. Det är en god vana som jag har tillsammans med en Väninna och våra gemensamma hundar. Jättehärligt och trevligt att kombinera umgänge med motion!
Under eftermiddagen ska jag laga mat till Storebrors kommande födelsedagsbuffé. Det kommer att bli mat med inspiration från havet och med mycket grönt därtill.
I kväll ska jag arbeta och därefter sätter jag mig på tåget mot Köpenhamn.

Tillbakablick på gårdagen:
Egentligen hände inget speciellt. Jag var i Ystad och arbetade ett par timmar, här hemma fixade jag i trädgården en stund och upptäckte att vi även fått besök av sork i gräsmattan (vilket vi aldrig haft tidigare) och därefter tog jag hand om mina "plikter" i köket.
Taket i tv-rummet är färdigmålat! Tack Mannen och de två yngsta Sönerna som bidrog till att det tråkiga projektet blev slutfört.
Gårdagen var en helt vanlig vardag.

(Pst....utlovade bilder från gästrummet.)

2 kommentarer:

ejsa sa...

VILKET "STILSAMT" RUM ERT GÄSTRUM HAR BLIVET.....

Anonym sa...

Oj ojojojoj. Vad jag har missat!
Satt vid datorn och skulle stänga av när det for i mig. Jag måste ta och kolla om HON k a n s k e har börjat blogga igen.

Nu har jag massor att läsa.
Välkommen tillbaka!!!

Din Timus