lördag 20 mars 2010

Lycklig vår!


Go´morgon!

Klockan är 06.09 och det är lördag.
Termometern visar + 3 grader.
Det är fortfarande gråmulet.


Utsikter för dagen:
Vårdagjämning, underbart!
Almanackans tecken på att våren äntligen är här.
För mig är detta en dag värd att fira, efterlängtad och fylld av förväntan.
Lycklig vår mina Vänner!

Ingen årstid är så vacker som våren; de första snödropparna längs med husets solsida, tranorna som landar, vitsippeskogen, humlesurr, fjärilarna som fladdrar förbi och så solen, den ljuvliga solen som äntligen börjar värma.
Från och med idag blir Österlens underbara natur vackrare för var dag som går och det är nu jag är som mest nöjd med att vi har valt detta som vår boplats i livet.

Idag ska jag arbeta och är strax på väg mot mina barndomstrakter i Höör. Där ska jag ta del av en föreläsning kring neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och hoppas på att öka mina kunskaper inom området ytterligare. Vad jag förstår så är föreläsaren bosatt på Österlen och av den anledningen säkerligen en behaglig person :)

Tillbakablick på gårdagen:
Nu ligger det ett brunt italienskt klinkergolv i ett av sovrummen. Det blev precis som vi önskade, stilrent och varmt. Tack världens bästa Snickare!
Jag längtar tills på måndag (kanske redan i morgon...) då allt är torrt och inredningen kan börja.
Mannen och mellanPågen målade tak och jag skurade bort färgstänk från trägolven.
Det är absolut inte kul att måla tak!
Det var en lagom bra gårdag.

Inga kommentarer: