måndag 29 mars 2010

Paco




Go´morgon!



Klockan är 07.17 och det är måndag.
Termometern visar + 3 grader.
Det är grått, fuktigt och det småblåser.




Utsikter för dagen:
Skollov och måndag. Alla sover gott här i huset och det känns ännu lite ovant med sommmartid.
Nu har vi en hel vecka av sovmorgnar framför oss och husets ungdomar tycks mest njuta av att göra ingenting nu för tiden.
För min egen del handlar skolloven mycket om "kökstjänst".........!

Familjen har fått en ny medlem!
I går blev Lillebror stolt ägare till Paco, en underbar liten hund som är åtta veckor gammal med matchvikten 700 gram. Paco förväntas växa i sitt hull och slutligen bli en bastant bit på ca 2,5 kg och 20 cm hög. Han är en rasblandning mellan dvärgpinscher och chiuaua.
Paco är redan mycket uppmärksam på sin nya Husse. Förutom att han är bedårande söt är han pigg och glad, äter och dricker, kissar på tidning och tyr sig till sin Husses famn när han behöver ta en sovpaus. Han är den sötaste och duktigaste!
Nu gäller det för Lillebror och oss alla att behandla honom som en hund trots hans litenhet.
Grattis Lillebror och Paco till varandra! Ni båda kommer att bli ett oskiljaktigt par :)

Idag ska jag ta en hundpromenad i skogen, arbeta ett par timmar under förmiddagen och sedan ska jag passa på att njuta av Paco :)

Tillbakablick på gårdagen:
Det gläder mig att Lillebror beslutade sig för att bli hundägare, det kommer att passa honom underbart bra! Att han sedan valde Paco sötnos som sin hund var både förvånade och spännande. De båda tillsammans är fantastiskt omaka och ändå så lika :)
Det var en glädjens gårdag.


1 kommentar:

ejsa sa...

Passar på att säga Grattis till lillebror som var jag förmodar har fyllt år och till den lille nya familjemedlemen. Det var nog det minsta jag sett på länge och så söt. Han och Mac tillsammans måste vara en syn.