måndag 15 mars 2010

Optimist

Go´morgon!

Klockan är 07.12 och det är måndag.
Termometern visar - 4 grader.
Det är rimfrost och oroande gråmulet.






Utsikter för dagen:
Det kan vara svårt att säga nej!
Jag hamnar ofta i situationer där jag blir fylld av entusiasm, vill mycket och säger ja när jag kanske egentligen borde tänka efter och säga nej.
Mannen kallar mig för tidsoptimist och det är jag nog, men jag mår bra av att välja mina ja, även om det ställer till det i planering och vardag.
Jag växer som människa i tankar av lösningsinriktning. Alla dessa "om", "men" och "kanske" blir lätt besvärliga, tråkiga och energislukande.
Livet är så kort och det finns så mycket att undersöka, utveckla och ta tillvara på.
Eftertanke ska användas vid stora beslut och inte vara något som hindrar och begränsar en upplevelsefylld vardag.

Pappas ord är ingraverade i mitt hjärta "Ingenting är omöjligt, det tar bara längre tid"!
Jag är otroligt tacksam för det föräldrabudskapet, tack Pappa i himlen :)

Jag är expert på att vilja mycket i det jag tror på. Jag har lätt att förändra och förnya, vilket säkerligen kan irritera min omgivning, men allt kan bara bli bättre! Allt är föränderligt och det mesta är utbytbart.
Det sistnämnda kan dessvärre även gälla oss människor. Det är fasansfullt och upptäcka hur snabbt en människas plats kan vara utbytbar, och det berör mig verkligen illa!
Tänk på alla som får lämna sina arbete i denna lågkonjunkturens tid, utan ett tack och kanske med flera års slit för sitt företag bakom sig.
Hemskt kränkande!

Idag ska jag försöka stå ut med att bo på landet, sedan får jag se vad denna måndag ger mig.

Tillbakablick på gårdagen:
I går körde jag genom olika klimatzoner. Det började på Österlen med ishala vägar och frost, efter några mil var det ymnigt snöfall, därefter kom ett regn och så slutligen solen.
I Malmö var det en underbar vårdag och storstadsfolket satt på uteserveringarna och njöt. På Österlen snöade det under eftermiddagen, suck!

Malmöpolisen tog mig på morgonen och jag fick köa för att uppvisa min nykterhet, kom för sent, missbedömde parkeringen och fick sedan 700 kronor i p-bot för felparkering.....grrrrrr! Hemska storstad!
Polis, polis, potatisgris!

Det var en aktiv gårdag.

1 kommentar:

ejsa sa...

Vilka retsamma pengar dom där 700:-Dom kunde du säker gjort något skoj för istället. Ja just nu spelar vädret oss ett spratt tycker jag.
Ha det gott