lördag 13 mars 2010

Morgonsol


Go´morgon!

Klockan är 06.43 och det är lördag.
Termometern visar -4 grader.
Det är en strålande morgon.



Utsikter för dagen:
Vad jag har längtat efter denna underbara morgonsol som nu sakta reser sig över vår lilla by. Under några korta minuter upplever jag detta naturens fantastiska skådespel. Trädtopparna som färgas i en intensiv gulröd ton och en himmel som är underbart blå.
Idag finns det kraft!

Österlen bär fortfarande sin vinterskrud och många med mig är ohyggligt trötta på snö, is, frost och halka. Det vackra får stå tillbaka för bekvämlighet och längtan efter barmark. Det är en otrolig tur att ljuset börjar återvända och dagarna blir längre.
Nu vill vi absolut ha takdropp och snösmältning!

I dag ska Lillasyster och jag ska åka till en Stad för att gå på snöfri mark, titta på vårens färger i butikerna, smutta en god latte på något fik och bara slippa denna tråkiga snö.
Jag ska köpa mig ett rejält fång med krispiga och färgrika tulpaner.

Tillbakablick på gårdagen:
Vi åt en fantastisk middag hos goda vänner i går kväll. Smaker av fikon & lax, parmesan & räkor, fläskfilé & oliver, bär & glass......underbart!
Lillebror gav Go´morgon Österlen ett nytt ansikte, tack för det :)
Det var en bra gårdag.



1 kommentar:

ejsa sa...

Hoppas att du och lilla systern fick en toppen dag i staden. Här tränar jag på att inte göra något alls. men kunde inte låta bli att kolla in din nya fina sida. Blev så glad då jag såg att du har vaknat.