måndag 22 mars 2010

Tick-tack



Go´morgon!


Klockan är 07.06 och det är måndag.
Termometern visar - 2 grader.
Det är morgonsol och vindstilla.







Utsikter för dagen:
Jag vaknade ur min drömsömn till Farbror Melkers (Saltkråkan) ansikte och hans ord: "Denna dagen ett liv". Lustig, men härligt! För det är precis vad det är; en ny dag i livet.
Underbart att ha något att vakna till!




Vi har satt upp en ny klocka på köksväggen, en av tre....?!
Jag tycker om "Joseph Joseph" och då speciellt deras färgrika wall clocks i glas. Mannen och jag köpte vårt första exemplar i Köpenhamn 2005 och några år senare hittade vi vårt andra. Nu har vi fått gå via London till Indonesien (näthandel är bra men pass upp för tullkostnader!) för att hitta vårt tredje.
Tvillingarna Antony och Richard Joseph formar/designar främst nyskapande och smarta köksredskap. Antony är designer och Richard civilekonom och de båda har förenat sina kunskaper i ett Londonbaserat företag som nått internationella utmärkelser.
Killarnas Pappa var glasmästare och utifrån detta började de arbeta i glas, för att numera mest koncentrera sig på miljövänliga plastprodukter.
Vi har en "pillerklocka, en "vattenringar och en "psykedelisk". Nu söker jag efter den fjärde som är en regnbåge. Det finns även en "chairs", men jag vet ännu inte om jag vill ha den eftersom stolarna ser ut som myranstolar och dessa är jag trött på.
Märkligt att man kan fastna för saker och ting på detta sättet, men det förgyller vardagen så länge man har lust att samla.

Idag ska det nygamla sovrummet få sin inredning. Det kliar i fingrarna efter en del nyinköp, men jag får härda ut min längtan och vänta ett tag till. Jag har kommit på att vi har en gammal svart pianopall (egentligen till en orgel) som skulle kunna passa fint i rummet.
Detta ska bli kul!

Tillbakablick på gårdagen:
Det var en låååång dag. Jag tjuvstartade lite i trädgården med att räfsa ut snöhögar och köra fröspill från fågelborden till komposten. Energi!
Vad jag längtar efter min trädgård.
Gårdagen var en vilodag.

(Pst.......Saab börjar producera nya bilar idag! Äntligen och lycka till!)

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Roligt att du börjat skriva igen Maria :) Kramar Rebecka

Go´morgon Österlen ! sa...

Härligt att du tar dig tiden att läsa och speciellt tack för att du kommenterar då och då :)
Kram