tisdag 16 november 2010

Gräset på andra sidan


Go´morgon!


Klockan är 06.25 och det är tisdag.
Det är klart och kallt.
Termometern visar + 1 grad.



Utsikter för dagen:
Det har varit en förfärlig natt, men märkligt nog känns det som om det kommer att bli en riktigt bra dag.
Energin finns! Luften börjar klarna.
Jag lyssnade på P4 lokalradion i bilen och ämnet var glädje. Skåningar ringde in och berättade söta (sliskiga) berättelser om vad glädje betydde för just dem. Det var för mycket självklarheter för mina öron så jag lyssnade bara några minuter, men en sak fastnade jag för:
"Gräset är alltid grönare på andra sidan" och det beror förmodligen på att du har varit dålig med att vattna din egen.
Enkelt uttryckt på redig skånska, jätteroligt och mycket bra, precis så är det. Sätt igång och vattna!
Fast, man behöver hitta både vattenkranen och vattenslangen innan det är möjligt och det kan vara svårt. Kanske att det räcker med vattenkannan.......
Det är dessutom en väldig tur att man är någorlunda nyfiken på andra sidan annars hade man väl trampat sönder sin egen gräsmatta....
"Som man sår får man skörda"
Det är underbart med ordspråk.
Jag känner mig på riktigt gott humör! I dag ska jag äta lunch med mellanBror och det längtar jag väldigt mycket efter. Han är energin personifierad :)
I eftermiddag blir det någon timmes jobb i Ystad och sedan full fart hem till förpliktelserna på gården.

Tillbakablick på gårdagen:
Solen var underbar.
Hovslagaren fick punktering och ställde in i sista minut, stackars henne.
Jag gjorde ett besök hos doktorn och äter nu en högdos antibiotika, vilket jag egentligen är motståndare till.
LillaSyster blev bestulen på sin plånbok och VISA blev spärrat. Ledsamt.
Det var egentligen en besvärlig dag som trots allt blev hyfsat bra.



Inga kommentarer: