tisdag 30 november 2010

Back again.










Go´morgon!


Klockan är 06.33 och det är tisdag.
Snö.
Termometern visar -10 grader.



Utsikter för dagen:
Det är mysigt i huset. Adventsstjärnor och adventsstakar sprider ett mjukt och varmt ljus i morgonstund och det känns välkomnade och fridfullt. Utomhus är husen dekorerade med lampor av alla de slag och det är vackert i mörkret. Stämningsfullt.
Hur kan det komma sig att det är ett ojämnt antal ljus i elektriska adventsstakar? De har fem eller sju ljus, till skillnad från våra stearinlljusstakar som har ett ljus för varje advent. Något fullkomligt onödigt att fundera över :)
Utomhus dånar vinden och snön ligger djup. Busschauffören har precis ringt och meddelat att skolbussen är inställd för andra dagen i rad. Säkerheten kommer först och husets ungdomar jublar åt ännu en ledig dag. Snölov.
Snön är vacker, men varför är den här redan nu? Bara tanken på flera snöfyllda månader får mig att känna olust och isolering. Det värsta är bilkörningen och all oro som är förknippad med farorna kring denna och jag önskar att jag hade massor med pengar så jag kunde köpa stora och tunga fyrhjulsdrivna bilar till Familjens alla bilförare.
Varje dag som har gått väl i snötrafiken är en bra dag.

I dag ska jag samla ihop mig och "landa" i vardagens verklighet igen. Den stora snömängden och stränga kylan på Österlen känns bekymmersam och mycket av det som egentligen skulle göras under dagen får förmodligen bli ogjort. Frustrerande! Jag behöver definitivt ta mig till tättbebyggt område för påfyllning av matförrådet, men först är det bara att greppa snöskyffeln och börja skotta. Suck.

Tillbakablick på gårdagen:
Jag har haft fyra härliga dagar i Dublin tillsammans med min Väninna och är allt annat än utvilad....... Vi tycker båda om att röra på oss och det har vi gjort med besked, från tidig morgon till sen kväll. Vi har haft roligt! Dublin är en fantastisk shoppingstad!
Det kändes bra att komma hem igen, även om hemresan blev en aning snökaotisk när vi närmade oss Österlen. Tack Mannen för att du tog dig fram och hämtade hem oss!
Jag längtar efter mina Söner och vill höra deras röster :)
Gårdagen var en omställningsdag.



1 kommentar:

mannen sa...

varsågod min älskling. Lite seppisar för nu sticker jag till London men Längtar.vi ses igen på lördag när vi har vår traditionstyngda önskelista till tomten.Längtar redan. Mannen