onsdag 1 december 2010

Ännu mer snö....


Go´morgon!

Klockan är 07.23 och det är onsdag.
Snö.
Termometern visar - 6 grader.



Utsikter för dagen:
Jag fick inte upp ytterdörren för all snö som kommit under natten. Frustrerande!
Skolbussarna är inställda för tredje dagen i sträck.
Mannen har kastat sig in i husets fyrhjulsdrivna jeep för att krypköra till Svågertorp i Malmö, för vidare resa till Kastrup och flyg till London nu på morgonen. Det känns både oroligt och tokigt.
Är detta verkligen en god morgon?!
Österlen och snö är en sällsynt dålig kombination och vad är det med vägplogen, varför kör de inte upp vägarna? Jag blir tokig på detta och jag är definitivt inte tillfreds med att Mannen är ute och kör under både stress och press. Måtte detta gå bra.
Här hemma får vi ett uppenbart problem utan vår starka jeep och om inte ett vädermirakel inträffar kan vi vänta oss några dagars fullkomlig isolering. Hemska tanke!
Ingen skola, inget arbete, ingen jeep. Det är helt ok ett par dagar, men sedan blir vi alla obekväma och rastlösa av att inte komma iväg. Blä, blä, blä!
Lugn, framför allt lugn, sa min Pappa.
Det är hur som helst bra att skolbussarna inte chansar och kör, säkerheten framför allt!
Antar att jag kommer att punktbevaka väderleksprognosen i dag, men jag misstänker redan nu att ovädret har en lokal förankring över Österlen........
Stor irriterad suck!

Tillbakablick på gårdagen:
Fullt upp från morgon till kväll och en strålande sol som gav kraft mitt i allt snöelände. Trodde att jag var utmattad efter "ansträngande shoppingdagar" i Dublin, men tvärtom för energin flödade. Skönt att känna igen sig själv :)
Det var en riktigt bra gårdag.






1 kommentar:

ejsa sa...

Ja du! Det ser inte lovande ut i dag att kunna ge sig ut med bil. Känner att vår resa med B P kommer att vara i fara. Det är vår andra resa med detta bolag som kommer att bli intällt i så fall (sist vi skulle åka blev ju maken sjuk). Känner att vi skall nog inte planera fler reser med dom. Dags att kolla frysen inför lunchen med 5 personer istället för som vanligt 2.