tisdag 8 mars 2011

Dumma!


Go´morgon!



Klockan är 06.10 och det är tisdag.
Skuggsnö och klart.
Termometern visar - 4 grader.



Utsikter för dagen:
Vi har gått och väntat på två stora fönster i flera månader, sedan i november månad förra året då de var utlovade till leverans. Mannen har ringt företaget ett par gånger, för några veckor skickade han i väg ett mail med en ny förfrågan och så när han ringde igår igen fick han plötsligt ett svar som har retat fullkomlig gallfeber på mig.
Försäljaren menade nu att våra fönster hade funnits på företaget i flera månader och att de hade ringt hem till oss , och nu kommer det värsta....de hade talat med en "kvinna"......och meddelat att beställningen hade inkommit.
Jag blir fullkomligt tokig på oärlighet och speciellt tokig när någon karl använder sig av sin förtryckarmentalitet och påstår att han hade talat med "en kvinna", till min Man!
Underförstått; Din fru har väl glömt att meddela dig!
Grrrrrrr.....!
När vi flyttade till Österlen så hade jag inte en chans att få tala med bygdens hantverkare, alla ville prata med "Han".
-Är Han hemma? -Hur vill Han ha det? -Jag får prata med Han först! och så vidare.
I början kändes det lite smålustigt, men efterhand som åren gick blev det endast irriterande. Speciellt irriterande känns det några år senare när olika hantverkare ler menande bakom min rygg och lustigt påpekar till Mannen att det kanske är bäst att kolla med "Henne" först.
-Hur vill Hon ha det? -Hon sa att det skulle vara si eller så, stämmer det?
En otroligt mansdominerad värld! Det finns verligen de som är dumma, kanske en hel yrkeskategori som tycker att de är lustiga!
Nåväl, nu har vi våra fönster och världens bästa Snickare tar hand om allt, han är absolut bäst, han är ung, skicklig, snabb, vänlig och han lyssnar på oss båda och envar! Honom släpper vi aldrig.

I dag ska en arbetsdag kombineras med passning av underbara Danko valp. Han växer så det knakar så nu gäller det att njuta alla hans lustiga och småbusiga upptåg. Danko är en klok och listig liten hund.
Jag har energi i överskott just nu, förmodligen en aning svårt med årstidsövergången, men bättre full fart än utan styrfart.
Beslut måste fattas kring vårt eventuella Familjeprojekt, undrar just om vi kan få upp ångan igen......

Tillbakablick på gårdagen:
Full rulle hela dagen, det är bara kylan som stoppar mig nu, härligt!
Det var en riktigt bra gårdag.

7 kommentarer:

ejsa sa...

Vad är det ni bygger, ett bönerum? Ser spännande ut i vilket fall.... Jo man känner tyvärr igen dessa utalande om att dom vill prata med mannen. Be att få se deras leverans sedel som dom fick då fönsterna kom till dom. Eller att få prata med deras leverantör.

Go´morgon Österlen ! sa...

Kära Ejsa!
Bilden är en av alla spännande skulpturer i Wanås slottspark (som ligger norr om Kristianstad), där konstverk möter naturen. Helt fantastiskt, åk dit!
Nog för att ett bönerum låter spännande, men jag tror att vi lämnar det åt kyrkan.

Anonym sa...

...det kan väl inte vara en tillfällighet att du får det här utbrottet just den 8 mars?


Timus

ejsa sa...

Skulptur!!!! Trodde det stod i er trädgård och väntade på sina fönster.... Måste skärpa mig då jag kollar in bilderna....*ler* Ha en underbar efm...
kram

Go´morgon Österlen ! sa...

Kära Timus!
Du är makalös.....narturligtvis är det så :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Kära Du!

Jag är bara en pappfigur när det kommer till byggprojekt och hur vi går till väga för att ro det iland.
Utan din energi hade inte Gården varit vad den är idag, vackert och tokigt. Luta dig tillbaka och njut av din skaparlust som gör att allt gör en skillnad.
Jag har fått en oförtjänt viktig roll som det manliga släktet känner sig mer bekväm i. Ett spel som vi kan spela med i med ett lätt leende. Puss!