fredag 18 mars 2011

Is.


Go´morgon!


Klockan är 06.07 och det är fredag.

Nysnö...
Termometern visar - 3 grader.



Utsikter för dagen:
Det började med att björket nere i skogen sakta men säkert antog en grålila färgskala, mycket vackert. Där efter kom regnet, ett ganska stilla men tungt regn som omedelbart frös till is. Innan loppet av några minuter bildades små skira istappar precis överallt. Märkligt, ovanligt och mycket vackert.
Buskar, träd och grenar glaserades och marken blev blixthal.
Mörkret kom och då var hela gården, växtlighet och bilar insvepta i ett skimrande istäcke, hela vårt hem var som en stor isglass, allt glittrade och glimmrade.
Det var betagande vackert, men samtidigt obehagligt och framför allt farligt, livsfarligt!
Is, is, is!
Blixthalka!
En stund senare föll snön.
Vi som var med och upplevde det ovanliga, som skedde innan snön kom, vet nu vad som finns under det förrädiska vita.
Inte bra, ett rejält bakslag!
Nu är det är "tungan rätt i mun" och skynda långsamt som gäller!

I dag sätter jag mig i ett flygplan tillsammans med min Väninna för ett ledigt veckoslut, det ska bli härligt!
Återkommer på måndag.
Må bäst!

Tillbakablick på gårdagen:
Frustrerad! Arbeta, arbeta.....
Vill egentligen ingenting. Tar nya tag (som alltid) och bestämmer mig för att fixa det jag måste. Miljöombyte hägrar.
Gårdagen var obekväm.

2 kommentarer:

ejsa sa...

Måtte planet inte också vara isigt..... Men det skall var +3 grader kl 11 så det klara sig säkert.
Ha en trevlig helg...*ler*

Anonym sa...

en glad och lycklig resa önskar dig

Timus