lördag 26 mars 2011

Lite kan göra mycket.


Go´morgon!



Klockan är 06.02 och det är lördag.
Morgonsol.
Termometern visar - 4 grader.




Utsikter för dagen:
Luftrören tycks ha minskat i omfång under natten, halsen är mer att betrakta som ett rivjärn, huvudet verkar ha vuxit till ballongstorlek och det bultar rejält. Vårförkylningen har slagit till.
Jag har en gång för alla lärt mig att "man ska svettas in våren", men av någon underlig anledning så blir det aldrig av, det blir precis tvärtom. När vårens första solstrålar värmer känns vinterplaggen både trånga och tunga. Det är då det händer, det är då när plagg efter plagg åker av och ansiktet vänds mot solen som den envetna vårförkylningen smyger sig på. Eller så träffar man någon som redan har "syndat" och dragit på sig sin förkylning och då är det klippt, ett par dagar senare är kroppen ockuperad.
Undrar nu vem jag kommer att smitta ner......

Lite kan göra mycket!
Det är återigen dax för "Earth Hour", en världsomfattande stilla manifestation med budskap till världens makthavare om att prioritera och ta itu med världens stora klimatbekymmer.
Österlen brukar vilja lysa, men i dag är det tid att släcka ner för en ljusare framtid!
I kväll blir det en lugn och trivsam timme i stearinljusets sken.

Det är storeBrors dag och vi är bjudna på födelsedagsbrunch om ett par timmar, härligt! Grattis världens bästa store-storeBror!!!

Tillbakablick på gårdagen:
Återigen en dag som hade en svindlande fart.
Sjönk ihop i Vännernas soffa efter en underbar måltid. Luften gick ur mig och förkylningen tog min ork och kraft. Tråkiga jag behövde komma till ro och kvällen blev allt för tidig, men mycket trevlig. Tusen tack och förlåt :)



4 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa hälsningar och stort grattis till store storebroren! Måste kännas skönt att ha honom så nära. Vi väntar till maj och firar i nya huset
från oss i stan

Go´morgon Österlen ! sa...

Kära Ni i stan!

Maj kommer att bli en fantastisk månad! Ett nytt hus är en ny början, fylld med de mest underbara möjligheter!
Stort innerligt grattis till detta!
Hälsningarna vidarebefodras till "födelsedagsgrisen",
tack :)

Anonym sa...

...är du säker på att vårförkylningen är smittsam? Det KAN vara fråga om pollenallergi. Testa dom receptfria medicinerna..

Timus

Go´morgon Österlen ! sa...

Kära Timus!

Tack för din omtanke!
Jag hörde att sälg avger en massa pollen just nu, vilket jag inte hade en aning om, och kanske att det är det som retar luftvägarna.
Kan det vara så att vårförkylning inte smittar? Det var intressant! Ska undersöka detta :)
Provar några "astmapuff"under dagen och ser vad som sker :)