onsdag 23 mars 2011

Vill, vill....


Go´morgon!


Klockan är 06.01 och det är onsdag.
Morgonsol.
Termometern visar + 2 grader.



Utsikter för dagen:
Det kliar i fingrarna!
Jag ser små spirande knoppar titta fram ur jorden på flera ställe. De är ännu lite svagt gröna efter sin sömn i jorden och är fortfarande en aning ömtåliga, men det är fulla av kraft och liv.
Det är förunderligt hur en liten lök, långt där nere i den mörka omslutande jorden, plötsligt spricker ut och söker sig mot syre och solljus. Fantastisk livskraft.
Jag vill så gärna sopa undan alla bruna, murkna och hemska löv, jag vill bli av med det gamla och dystra, men vet att jag måste vänta. De små blomsterknopparna växer sig igenom lövmattorna, som nu skyddar deras ömtåliga rotsystem mot nattfrostens förrädiska kyla.
Jag vill hjälpa naturen på traven, jag vill sätta en hacka i all skuggsnö och pulverisera isen, jag vill klippa träd och buskar, jag vill plantera blommor i tomma krukor, jag vill......
I mitt köksfönster står tre små penséplantor som med sina djupblå blommor ger hopp dygnet runt, som betyder väntan på det underbara som komma skall.
Åååhhhh vad jag längtar efter värmande sol, blommor och grönska!

I dag kommer storeBror, härligt! Han är just nu Familjens kämpe nummer ett :)
För övrigt är det ett och annat som kräver sin arbetsinsats under förmiddagen, men annars ska jag förska njuta det vackra vädret kombinerat med trädgårdsplock.

Tillbakablick på gårdagen:
Simrishamn t & r ett par gånger, både morgon och kväll i den nya vita och fina bilen.
Där emellan tömde jag ut hästboxarna för att vädra betongplattan i den starka blåsten och fick då samtidigt en rejäl dos med motion när jag drog rullebör efter rullebör till gödselstacken. Alla sätt är bra utom de dåliga och det gäller även motionen, man gör vad man kan :)
Grodorna vaknade till liv i karpdammen och husflugan blev fler än en......
StoreBror kom med ett efterlängtat besked, äntligen!
Det var en härlig gårdag!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad jag blir! Härligt! Njut!

Timus