lördag 29 maj 2010

Ekopark
















Go´morgon!


Klockan är 07.08 och det är lördag.
Termometern visar + 7 grader.
Det år småmulet och lite blåsigt.


Utsikter för dagen:
Man blir helt klart beroende! Inget blir sig likt när det inte fungerar och nu talar jag om internetanslutningen. I flera dagar har jag lagt tid på telefonkö, omkopplingar och support från bredbandsbolaget. Ingen e-post, ingen blogg och ingen google......för att inte tala om husets Unga som fullkomligt går amok när internet strular. Nu är det äntligen fixat, det var ett fel i deras system som medförde "störningen". Hallelulja!

Väninnan och jag gjorde en fantastisk promenad i Christinehofs ekopark med våra hundar. Där finns en underbar led som är helt handikappanpassad och som slingrar sig genom våtmarker och bokskog. Den är 3,6 km lång och kanske lite väl kort för Väninnan och mig, eftersom jag numera har ett hyfsat flås och lyckas hänga med min följeslagare någorlunda väl. Bättre ska det bli!
Christinehofs slott är otroligt vackert och husen runt omkring ägorna är verkligen fina. Jag rekommenderar varmt ett besök med picknick i denna ljuva miljö.
När vi efteråt satt där på slottsgården och sippade på vårt härliga kaffe njöt vi synen av glada småskolebarn som lekte tafatt, spelade boll och hoppade rep på de stora gräsmattorna.
Ljuvligt att se barn leka, det känns som även det snart är ett minne blott. Glada skratt och massor med rörelse är utvecklande och hälsosamt för barnakroppar. Ingen teknik och inget att konsumera, bara natur och kamratskap. Glada barn som är fulla av liv och spring i benen!

I dag vaknade jag med känslan av att allt är bra. Det var otroligt längesedan och det känns skönt.
Vi ska njuta vår ledighet och i kväll sätter vi fart på grillen oavsett regn och ruskväder.

Tillbakablick på gårdagen:
Var i Lund och köpte en superhärlig säng, med 25 års garanti! Nu ska storeBror sova bra med sin besvärliga rygg när han hälsar på i huset.
Världens bästa snickare var här och planerade nya renoveringsprojekt, alltid kul!
Mannen kom hem trött och nöjd efter sin första vecka på väg mot nya mål.
Gårdagen var bra.

1 kommentar:

ejsa sa...

Ja! vem får inte fnatt ibland. Men jag tycker att dina bilder kom på rätt plats och blev jätte fina. Trevlig helg på er alla.