torsdag 6 maj 2010

Weekendresa


Go´morgon!


Klockan är 06.06 och det är torsdag.
Termometern visar + 2 grader.
Det är mulet och allt för kallt.




Utsikter för dagen:
Det var i början av 60-talet och min Pappa kom hem med en röd och grå grammofon med högtalare i locket. Den allra senaste och snyggaste modellen och den första för mig och min storaSyster.
Jag gick till skivaffären vid torget och satte mig på deras höga stolar vid skivdisken och bad om att få lyssna på en singelskiva. Där kunde jag sitta, med bakelitluren i handen och monoljud, innan jag slutligen bestämde mig för mitt köp. Gunnar Wiklund, Monica Zetterlund, Tova Karlsson, Anna-Lena Lövgren, Lasse Löndahl........mängder med texter har etsat sig fast i huvudet för alltid, urvalet var inte så stort :)
"När det våras skickar jag till dig tulpaner från Amsterdam. Jag ska skicka varje dag till dig tulpaner från Amsterdam. Gula röda, ska de glöda......"
Det var långt, långt innan Rolling Stones och Beatles befriade mig och släppte in rockn´roll i mitt liv.

Idag är det en speciell dag! Jag har blivit bjuden på en weekendtur till Amsterdam av min Väninna. Helt underbart! Vi ska tillbringa fyra härligt lediga dagar tillsammans och bara njuta det som kommer för oss. En och annan tulpanlök kommer förhoppningsvis att slinka med hem i bagaget.
Vi åker om några timmar. Tanter på vift! Upplevelse!

Tillbakablick på gårdagen:
Jag arbetade under förmiddagen och vimsade mest runt under eftermiddagen. Packa är inte min starka sida. Till andra går det bra, men till mig själv är det hopplöst. Märkligt.
Jag njuter våra nya läckra tolixstolar i köket, de blev precis så bra som jag hade föreställt mig.
MellanBror kom och hälsade på en kort stund och tog lilleBror och Paco valp med sig när han åkte. Tomt.
Gårdagen var en bra dag.

2 kommentarer:

ejsa sa...

Här är kaos både i mitt inre och runt omkring mig. Måste vara resfeber..... Stopp i det värsta avloppet igen. Maken få att göra i efm.
Nu skall vi har det gott. Semester är ju inget jag är bortskämd med så vi får verkligen njuta.
Kram

Rebecka sa...

Hoppas att ni hade det riktigt bra i Amsterdam! Nu längtar jag också efter en resa! Kramar Rebecka