lördag 1 maj 2010

Vänner


Go´morgon!


Klockan är 07.38 och det är den 1:a maj.
Termometern visar + 8 grader.
Det är mulet och blåsigt.





Utsikter för dagen:
Vänskap värmer stort!
Våra kära Vänner, som har funnits med oss under många år har en stor betydelse i livet.
Jag skulle önska att jag fick möjligheten att samla dem till en och samma fest, där jag själv fick glädjen att vara en gäst. Vilken dröm att bara få omge sig med alla de personer som betyder mest i livet.
Det händer att jag roar mig med att söka tillbaka i mitt minne kring någon Vän som jag saknar och längtar efter. När avståndet känns för stort eller tiden inte räcker till är det fantastiskt att bjuda sig själv på en minneskavalkad. Leta och plocka fram gemensamma minne som finns lagrade långt bak och för längesedan. När sågs vi första gången? Hur kan det vara att vi träffades? Vad är det som gör personen så speciell för mig?
Jag har kära och betydelsefulla Vänner som fantastiskt nog tycker om mig med alla de fördelar och brister som jag har. Vänner som alltid går att räkna med och som aldrig sviker. Vänner som är lojala och pålitliga stöd när man behöver det som mest. Vänner att skratta tillsammans med och må bra med.
Underbar rikedom! Tacksamhet.

Idag ska jag kanske ta mig en tur till fantastiska Åbergs Trädgård utanför Ystad och se vad deras "Rabarberfest" har att erbjuda. Jag gillar rabarberns syrliga smak och tycker framförallt att det är en vacker och hederlig växt i köksträdgården. Det är dax att köpa in en eller två nya plantor.
Om det vill sig väl och vinden mojnar så kanske det blir fyr på valborgsbrasan som vi inte vågade tända under gårdagen eftersom vindarna var allt för friska.
FC Österlen spelar mot Esperöd på Björkavallen och valda delar av Familjens supportrar tar sig dit. Vi tror på FC!

Tillbakablick på gårdagen:
En fantastiskt trevlig Valborg! Tack Familjen & Vänner för en härlig kväll och natt :)
Det var en riktigt bra gårdag.

2 kommentarer:

ejsa sa...

Tack för en trevlig Valborg.
Ha en skön 1 maj.
Kram till er alla

Rebecka sa...

Tack för en trevlig valborg! Kramar Rebecka